Las madalenas son fiestas extranjeras

Estándar

Ja fa com una setmana que no publiquem res, i no es per falta de ganes, no, es per la festa!!! estem de madalena, hui comencen les falles (al menys al meu poble). Pero tot aixo no es cusa per a deixar als nostres lectors sense material nou.

Aprofitant que aci en Castelló estem de Madalena vaig a contar-vos de que van aquestes festes des de un punt de vista diferent (fins ara vos hauran contat la versió dels castelloneros, que es la millor festa del mon, o la versió dels de fora, que es una festa de merda). Jo vos contaré des de el punt de vista de un tio de fora que fa uns 12 anys que viu en castelló.

La base de la festa es el trasllat de la ciutat des de la colina de la madalena fins la plana, que dic jo que ja podien haber anat fins la platja i no quedar-se tant lluny, pero weeeeeno. Per celebrar-ho cada any tornen a pujar fins l’ermita on estava l’antiga ciutat (per favor, no vos doneu compte que van baixar perque ahi no cavien tots?? i ara pujen cada any mes gent, que la colina s’enfonsarà!!).

Una cosa curiosa de aquestes festes son les gaiates, que son? tu imaginat el bastó de House, el fas creixer fins als 4 o 5 metres d’altura, el plenes de llumenetes i el plantes al mitg d’una plaça. Aixo es una gaiata. Mai oblidaré la decepció al vore la primera gaiata i el disgust de saber que no es cremarà.

La madalena te costums d’altres festes com els pregons, desfiles, mascletaes, concerts i castells de focs. Pero si algo tenen les festes de castelló es alcohol, de fet els punts de peregrinatge de la gent son el “mesón del vino” i el de la cervesa, les colles serveixen mes alcohol a tot el mon, la gent vomita pel les voreres, pero no pasa res “son festes, home”. es podria dir que durant aquesta setmana Castelló es transforma en un macrobotellón col·lectiu.

No vull acabar dient si la madalena mola o no, nomes faré una pregunta: ¿Si veus una gaiata i una falla, que el primer que cremaries?

by menos5

Un comentario en “Las madalenas son fiestas extranjeras

  1. cuando vi las gaiatas la primera vez flipe, pero esto que mierda es!, pero luego es como las fallas, algo tenian que poner y que mejor que un baston para una caminata, pues ale en grande y con bombillas, lo unico es que no queman la millonada que se gastan en montar el “monumento”, es lo de menos para la mayoria de la gente, por lo menos es lo que yo creo, lo importante es la fiesta por la calle y… el alcohol por supuesto, como muy bien dice el tom, y para eso lo cierto es que la madalena con el meson del vino y el de la cerveza y las collas en las que puedes beber, incluso gratis!!!, esta muy bien, que no se si sera en el puerto que somos asi de chungos, pero en las fallas de aqui (en las extranjeras no se) la bebida la pagas. Asi que yo creo que como fiesta la madalena esta mejor montada, sino que nos lo digan a nosotros la que pillamos el domingo, jejeje.
    Esto desde el punto de vista de uno que ni es de castellon ni fallero.

    Ahi queda eso.

    Ganja power.

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s